Naplata potraživanja
Problem naplate potraživanja jedan je od češćih problema hrvatskih poduzetnika. Sam proces naplate potraživanja često izaziva nelagodu što se posebice odražava na male poduzetnike.
Nažalost, naplata potraživanja spada u redovan dio poslovanja. Jedna od faza naplate potraživanja jest monitoring.
Što je monitoring?
Monitoring je praćenje poslovnog odnosa s kupcem od trenutka izvršenje usluge ili plasmana proizvoda do valute plaćanja.
Za navedeno je zaduženo prodajno osoblje. Prodaja mora kontinuirano pratiti što se događa s kupcem i pratiti ima li značajnijih promjena u poslovanju kupca odnosno klijenta koje bi mogle dovesti do kašnjenja ili neplaćanja obveza.
Navedeno se prati po principu KYC („know your client“) modela u određenim vremenskim periodima ovisno o potrebi i procjeni rizika poslovanja kupca ili klijenta.
Radnje koje se rade u fazi monitoriranja su:
U slučaju na plaćanja na dan valute ne čekamo s pozivom već zovemo odmah sljedeći dan. Pritom komuniciramo u mirnom i prijateljskom tonu jer uvijek postoji mogućnost da do je do kašnjenja došlo opravdano (tehnički problemi i slično).